top of page

TJENESTER

Sosiale medier

Å være aktiv og synlig i sosiale medier er en enorm mulighet til å lære potensielle kunder om din bedrift, slik at når de trenger det du selger – da husker de deg.

De aller fleste er klar over og enige i at bedriften bør være synlig i sosiale medier – det er jo der forbrukerne er. Med andre ord er det ikke "skal, skal ikke", men hva, hvor, hvordan som holder mange våkne om nettene.

 

Det er dessverre ikke én oppskrift som fungerer for alle. Ved å hjelpe bedrifter i så mange forskjellige bransjer, så har vi et unikt innblikk i hva som fungerer best.

Det fine med sosiale medier er at det er muligheter for dialog fremfor monolog. Vi ønsker ikke bare å snakke til kundene, men også med dem. Dette gir også muligheten til å bli kjent med kundene, og finne ut hva de liker og ikke liker, på en måte som sammen med statistikk og analyser gir dypere innsikt i hvordan nå kundene best mulig.

 

For å best mulig ta i bruk sosiale medier, både for å nå målgruppen, men også for å bruke tilgjengelige ressurser på en god måte, trenger vi å finne ut hvilke kanaler som gir mest tilbake. Det er ikke givende å være til stede på 10 ulike plattformer, med mindre vi har ressurser til å være gode på alle 10, som er veldig krevende.

 

Det litt lengre, muligens litt kjipere svaret: Det er heidundrende lurt å være synlig på sosiale medier. Det er mange grunner til det, men først og fremst for å fortelle verden (alle de som kan bli kunder): "Hei, vi eksisterer!".

 

Det er veldig liten sjanse for at noen kjøper noe som helst av din bedrift om de ikke er klar over at den eksisterer.

Det fine med sosiale medier er at det er muligheter for dialog fremfor monolog. Vi ønsker ikke bare å snakke til kundene, men også med dem. Dette gir også muligheten til å bli kjent med kundene, og finne ut hva de liker og ikke liker, på en måte som sammen med statistikk og analyser gir dypere innsikt i hvordan nå kundene best mulig.

 

For å best mulig ta i bruk sosiale medier, både for å nå målgruppen, men også for å bruke tilgjengelige ressurser på en god måte, trenger vi å finne ut hvilke kanaler som gir mest tilbake. Det er ikke givende å være til stede på 10 ulike plattformer, med mindre vi har ressurser til å være gode på alle 10, som er veldig krevende.

 

Det litt lengre, muligens litt kjipere svaret: Det er heidundrende lurt å være synlig på sosiale medier. Det er mange grunner til det, men først og fremst for å fortelle verden (alle de som kan bli kunder): "Hei, vi eksisterer!".

 

Det er veldig liten sjanse for at noen kjøper noe som helst av din bedrift om de ikke er klar over at den eksisterer.

bottom of page